FAQ - ofte stillede spørgsmål | Maguru

Om Maguru

Hvad er Maguru?

Maguru er en markedsførings- og kommunikationsplatform for håndværksvirksomheder. Markedsføringselementet gør det nemt for dig at få nye kunder, på en gennemsigtig måde. Kommunikationselementet sikrer, at dine kunder får en god kundeoplevelse så de kommer igen og anbefaler dig til andre.

Er Maguru noget for os?

Maguru er lavet til de håndværksvirksomheder, der går op i at optimere deres forretning. Og som kan se de forretningsmæssige fordele ved at levere en god kundeoplevelse.

Er Maguru et webbureau?

Forskellen på Maguru og et traditionelt webbureau er vores teknologiske platform, der gør det muligt at levere mere med færre ressourcer. Derudover lever vi ikke af at sælge timer. For en fast pris pr. måned, har du adgang til vores teknologiske platform og ubegrænset support.

Integrationer

Hvorfor skal jeg integrere mine øvrige systemer med Maguru?

Integration med dine andre systemer gør, at vi kan automatisere en stor del af din markedsføring og kommunikationen med dine kunder. Derudover betyder det, at du kan følge kunden hele vejen fra han søger efter dig på Google, til du sender en faktura.

Hvilke systemer integrerer I med?

Vi integrerer med regnskabsprogrammerne e-conomic, Billy og Dinero samt ordrestyringssystemerne Ordrestyring.dk og Minuba.

Har I planer om at lave integrationer til flere systemer?

Ja, der vil komme flere til. Send os en e-mail på support@maguru.dk hvis du har et system du ønsker vi skal integrere til.

Apps

Skal jeg bruge Maguru appen for at være kunde hos jer?

Maguru appen er primært til brugerne af vores kommunikationsløsning, Maguru CRM. Hvis du er kunde på vores markedsføringsløsning finder du al statistik på din markedsføring på din kundeside som du kan tilgå via desktop, ved at klikke på ‘Log ind’ i øverste højre hjørne her på siden.

Har jeg adgang til de samme data i Maguru appen som på min kundeside?

Ikke helt. Din Maguru kundeside på desktop indeholder al den kommunikation som du finder i Maguru appen. Men derudover indeholder din kundeside også detaljeret statistik på din markedsføring, som du ikke finder i Maguru appen.

Hvad er forskellen på Min Håndværker appen og Maguru appen?

Min Håndværker appen er til dine kunder, og Maguru appen er til dig og dine medarbejdere. Kommunikations data samles op hos dig som en del af Maguru CRM og spejles over i Min Håndværker appen. Det er altså de samme kommunikationsdata der vises, blot med omvendt fortegn.

Måling

Mister jeg fremtidige opkald til sporingsnumrene, hvis jeg vælger at opsige mit abonnement?

Nej. Hvis du opsiger dit abonnement sætter vi dine sporingsnumre i karantæne. I karantæneperioden vil sporingsnumrene stadig viderestille til dit hovednummer, også selvom du ikke længere er kunde. Et sporingsnummer bliver først frigivet til en ny kunde, når der i 3 sammenhængende måneder ikke har været noget opkald til nummeret. Er der blot et enkelt opkald til nummeret, nulstilles perioden. Herefter skal der igen gå 3 sammenhængende måneder uden opkald, inden nummeret frigives.

Optager I alle indgående opkald?

Hvis du har købt en af vores markedsførings løsninger er det kun indgående opkald på sporingsnumrene, der bliver optaget. Hvis du har købt en af vores kommunikations løsninger optager vi alle indgående opkald som en del af Maguru CRM. Herunder opkald til jeres hovednummer og medarbejdernes virtuelle numre. Vi optager ikke opkald direkte til jeres mobilnumre.

Får kunderne at vide, at samtalen bliver optaget?

Ja. Kunden hører en standard velkomsthilsen, som oplyser at samtalen bliver optaget. Du har mulighed for, at indtale din egen velkomsthilsen. Det er dog et krav, at du i din velkomsthilsen husker at oplyse, at samtalen bliver optaget.

Kan jeg have opkaldssporing hos jer, selvom jeg har min hjemmeside hos en anden udbyder?

Ja. Opkaldssporing er en del af både vores markedsførings- og kommunikationsløsning. Så uanset hvilket produkt du vælger, medfølger der opkaldssporing. Vores kommunikationsløsning indeholder ikke en hjemmeside, så i det tilfælde skal du bede din nuværende udbyder om at implementere et lille stykke kode på din eksisterende hjemmeside. Herefter kan du måle på din markedsføring, men i så fald er det din nuværende udbyders ansvar, at stå for optimeringen.

Hjemmeside

Hvad sker der med min hjemmeside hvis jeg opsiger mit abonnement?

Vi arbejder ud fra det princip, at alt er dit. I forhold til hjemmesiden betyder det, at du kan få alle ‘byggeklodserne’ med dig i form af tekst, billeder, design mv. Du kan desværre ikke flytte selve hjemmesiden, da den er bygget på vores eget CMS (Content Management System). Men med de byggeklodser vi leverer, kan et bureau hurtigt bygge den op igen i et andet CMS som f.eks. Wordpress.

Kan jeg selv lave ændringer til hjemmesiden?

Ja. Det er muligt at lave basale ændringer til teksterne på hjemmesiden. Men det koster ikke noget at få os til at gøre det, og det er en meget bedre løsning for dig. Årsagen er, at der ligger mange overvejelser bag vores valg af design og tekster. Teksterne skal appellere til brugeren, så han får lyst til at ringe til dig. Men teksterne skal også appellere til Google, så du kan blive fundet på de søgeord der er relevante for dig. I kraft af vores opkaldssporing bliver vi målt på hvor mange kunder du får. Derfor tilbyder vi at foretage ændringerne for dig, så vi sikrer at din hjemmeside altid er optimeret. Du skal bare sende en mail på support@maguru.dk, så klarer vi resten.

Kan jeg få et unikt design selvom hjemmesiden er bygget på en skabelon?

Ja. Vi har mange forskellige skabeloner som hver især kan tilpasses på mange forskellige parametre. Men hvis du vil have dit helt eget design implementeret ned til mindste detalje, så skal du have fat i et webbureau. Du skal blot være klar over, at der er en afvejning forbundet med det. Du får dit design nøjagtig som du (eller designeren) vil have det. Men det kommer til at koste væsentligt mere, og din nye hjemmeside vil formentlig være dårligere til at konvertere besøgende til kunder. Det skyldes, at du formentlig hverken har tid eller besøgende nok til at teste dig frem til en optimal konvertering på din unikke hjemmeside.

Besøgende

Hvad sker der med min Google AdWords konto hvis jeg opsiger mit abonnement?

Vi arbejder ud fra det princip, at alt er dit. I forhold til din AdWords konto betyder det, at du ejer kontoen. Vi administrerer blot kontoen i den periode du er kunde hos os. Hvis du skifter leverandør, overfører du blot administrator rettighederne til den nye leverandør. Du mister dog muligheden for at måle og optimere på din Google AdWords annoncering via vores opkaldssporing.

Hvor meget skal jeg bruge på Google AdWords pr. måned?

Så lidt som muligt. Måske kan du nøjes med søgemaskineoptimering, så din AdWords konto mest er en forsikring. Det vil sige noget du kan skrue op for hvis der er faldende efterspørgsel, som et alternativ til at afskedige. Du kan også gå ind og arbejde med hvor mange af dine kunder der kommer igen, og anbefaler dig til andre. Det vil mindske behovet for AdWords annoncering. Men hvis du har mange medarbejdere du skal skaffe arbejde til, eller hvis du er helt nystartet, så er AdWords svært at komme udenom. 65% af kunderne på vores markedsførings løsning har AdWords, og de bruger i gennemsnit 3.671 kr. i AdWords budget pr. måned.

Er Google AdWords budgettet inkluderet i prisen på mit abonnement?

Nej. AdWords budget afregner du direkte med Google. Det er vigtigt at understrege, at vi ikke får provision fra Google. Det betyder, at vi har nøjagtig samme interesser som dig, nemlig at du skal bruge så få penge på Google AdWords som muligt. Vi vil meget hellere hjælpe dig med at få kunderne til at komme tilbage, og anbefale dig til andre. Det koster nemlig ikke noget.

Kommunikation

Hvordan kan I opsamle telefonopkald, e-mails og tekstbeskeder automatisk?

Telefonopkald opsamles ved at route alle opkald gennem vores telefonsystem (en såkaldt ‘PBX’). E-mails opsamles ved, at vi integrerer vores løsning med jeres e-mail server. Tekstbeskeder opsamles ved at erstatte SMS kommunikation med såkaldte in-app beskeder. Det vil sige beskeder der sendes direkte mellem Maguru appen og Min Håndværker appen over internettet, i stedet for over telefonnettet.

Er det alle telefonopkald, e-mails og tekstbeskeder der registreres i systemet, herunder privat kommunikation?

Nej. Det er kun indgående telefonopkald til jeres hovednummer, et sporingsnummer eller et virtuelt nummer. Ikke opkald til eller fra jeres egne mobilnumre. Udgående telefonopkald fra jer til kunden registreres kun, hvis I ringer ud via Maguru appen. E-mails vises kun i CRM systemet, hvis e-mailen er sendt til eller fra en e-mail adresse, der er associeret med en kunde. Og endelig er det kun in-app beskeder sendt via Maguru appen eller Min Håndværker appen der registreres, ikke almindelige SMS beskeder.

Er det både ind- og udgående kommunikation der samles op?

Ja. Ind- og udgående kommunikation vises på én samlet tidslinje, uanset om der er tale om telefonopkald, e-mails eller tekstbeskeder. Og uanset hvilken medarbejder der har haft dialogen med kunden. Udgående telefonopkald vises dog kun, såfremt man ringer ud via Maguru appen.

Har mine ansatte adgang til al kommunikation i Maguru appen?

Nej. Du styrer selv, hvor meget den enkelte medarbejder skal have adgang til. Standardindstillingen er, at det kun er administrator der kan se det hele. Menige medarbejdere kan som udgangspunkt ikke se e-mails eller lytte til telefonsamtaler.

Min Håndværker

Hvordan forbedrer Min Håndværker appen oplevelsen for mine kunder?

Din kunde får al kommunikation og al dokumentation samlet ét sted, helt automatisk. Han kan se en liste over dine medarbejdere med fornavn og billede, og han kan ringe eller skrive direkte til den relevante medarbejder. Kommunikationen bliver vist på én samlet tidslinje, uanset hvordan I har kommunikeret (telefonopkald, e-mail eller tekstbeskeder), og uanset hvilken medarbejder han har kommunikeret med. Derudover bliver alle dokumenter gemt automatisk, så han nemt kan finde dem igen.

Hvordan kan en bedre kundeoplevelse forbedre min forretning?

Det er kundens oplevelse, der er afgørende for om han kommer igen og anbefaler dig til andre. Og din virksomhed kører længere på literen, hvis du har mange tilbagevendende kunder og kunder der har fået dig anbefalet. Dels slipper du for at skulle købe nye kunder via annoncering, og dels er de nemmere at have med at gøre. Der er allerede etableret tillid, så de er mindre tilbøjelige til at indhente flere konkurrerende tilbud, og mindre fokuserede på prisen. Og så er det mere behageligt at arbejde for kunder hvor der er en god relation.

Hvordan kan kunden finde mig igen i Min Håndværker appen?

Når kunden ringer eller skriver til dig, bliver du automatisk gemt i listen ‘Mine Håndværkere’. Det betyder at kunden nemt kan finde dig igen, og han har hele historikken lige ved hånden. Ofte kan kunder ikke huske hvilken håndværker de brugte sidst. Med ‘Mine Håndværkere’ listen er det meget nemt og bekvemt at vende tilbage til den samme håndværker igen.

Hvordan får jeg mine kunder til at downloade Min Håndværker appen?

Det sker helt automatisk. Der bliver sendt en invitation når du opretter kunden i dine systemer.

Hvad med de kunder der ikke downloader Min Håndværker appen?

Det gør ingen forskel for dig. Du kan stadig se alle kommunikationsdata i Maguru appen. De bliver samlet op og vist i dit Maguru CRM system, uanset om kunden har downloadet Min Håndværker appen. Den eneste forskel er, når du skriver en in-app besked til en kunde, der ikke har downloadet Min Håndværker appen. I det tilfælde modtager kunden i stedet beskeden på en SMS som ikke kan besvares, med en opfordring til at downloade Min Håndværker appen.

Anbefalinger

Hvorfor skal jeg arbejde systematisk med anmeldelser?

Anmeldelser på nettet er ikke noget man kan vælge fra. Man har et omdømme uanset om man vil det eller ej, og folk vil altid kunne anmelde dig på nettet. Man kan lige så godt tage tyren ved hornene og arbejde målrettet på at skabe gode kundeoplevelser og få positive anmeldelser.

Hvilken betydning har anmeldelser for min placering i Google og andre søgemaskiner?

Det har en positiv indvirkning, forudsat at følgende kriterier er opfyldt: Dine anmeldelser skal komme løbende. Dine anmeldelser skal overvejende være positive. Og dine anmeldelser skal være fordelt på flere forskellige anmeldelsesportaler. Årsagen er, at Google vil forsøge at vurdere om dine anmeldelser ser naturlige ud. Det ser ikke naturligt ud, hvis du får 30 gode anmeldelser på en enkelt uge, og ingen de næste 6 måneder. Det eneste der virker er, at arbejde langsigtet med at give dine kunder en god oplevelse, og løbende opfordre dem til at anmelde dig på nettet. Det er dét vores system kan hjælpe dig med.

Er der andre fordele ved at have mange positive anmeldelser?

Ja. Det har en meget positiv effekt på konverteringen, hele vejen fra besøgende til faktura. Hvis du har mange positive anmeldelser vil du opleve, at du vinder flere af de opgaver du giver tilbud på. Også selvom du ikke nødvendigvis er den billigste. Det skyldes at anmeldelser hjælper dig med at skille dig ud fra dine konkurrenter. Så du kan konkurrere på kvalitet, i stedet for på pris. Din bundlinje vil takke dig for det.

Hvilke anmeldelsesportaler kan jeg opfordre mine kunder til at skrive en anmeldelse på?

Vi understøtter Google, Facebook, Trustpilot, Anmeld Håndværker og Håndværker.dk. Du vælger selv hvilke af disse portaler du vil linke til. Som udgangspunkt bør du inkludere så mange som muligt, af hensyn til effekten på din søgemaskineoptimering.

Hvordan ved systemet hvornår den skal sende en tilfredshedsundersøgelse til kunden?

Vi integrerer med dit regnskabsprogram, så vi kan se når der er sendt en faktura til kunden. Herefter sender vi automatisk en tilfredshedsmåling nogle dage efter.

Få en demo

Udfyld formularen nedenfor, så ringer vi og aftaler tid for et telefonmøde.

Vi ringer dig op på det aftalte tidspunkt, og sender dig et link så du kan følge med på din skærm.

*
*
*

Få en gratis demo

Oplev Magurus værktøjer i en gratis og uforpligtende demo. Så kan du se, hvordan vi kan gøre en forskel for din virksomhed.

Bliv ringet op