Om Maguru | Maguru

Om Maguru

Vi startede Maguru i 2014, fordi vi ville gøre det lettere for små- og mellemstore servicevirksomheder at se, hvad de fik for deres markedsføringskroner.

I 2014 havde Google Analytics været tilgængeligt i 10 år. For webshopejere var det fantastisk, fordi de kunne måle, præcist hvilket afkast de fik på deres investering i markedsføring.

Men servicevirksomheder var stadig overladt til at gætte.

Årsagen var, at servicevirksomheder får henvendelser via telefonen. I modsætning til en webshop, hvor kunden klikker sig igennem sin bestilling – og hvor alt kan måles – var det ikke muligt at spore, hvilket markedsføringstiltag der førte til kundens henvendelse.

Dermed røg muligheden for at måle på, om investeringen i markedsføring kom igen.

Det førte til, at de fleste udbydere solgte et produkt, hvor man ikke anede, hvad man fik for pengene – og ofte var man bundet af lange kontrakter på helt op til 5 år.

Rigtig mange har brændt nallerne på dén model.

Et produkt, vi kunne stå inde for

Det ville vi gerne ændre. Vi ville lave en løsning, som vi kunne være bekendt at anbefale til venner og familie.

Vores første produkt var en samlet markedsføringspakke inklusiv vores egenudviklede opkaldssporing. Med vores teknologi var det for første gang muligt for servicevirksomheder at se, hvor mange henvendelser de fik via deres markedsføring.

I starten af 2016 udvidede vi vores opkaldssporing med integrationer til de mest gængse regnskabsprogrammer. Det betød, at man nu kunne følge kunden hele vejen fra Google-søgning til faktura – det, som webshopejere havde kunnet i over 10 år.

Fokus på håndværksvirksomheder

På samme tidspunkt valgte vi at fokusere på at arbejde med håndværksvirksomheder.

Vi havde spottet en tendens:

Håndværksvirksomheder foretrak at arbejde med stamkunder og nye kunder via anbefalinger fremfor en konstant strøm af helt nye kunder.

Årsagen er enkel: Det er både billigere og nemmere at arbejde med den type kunder, fordi tilliden allerede er etableret.

Samtidig kunne vi se, at håndværkere havde svært ved at levere en ordentlig kundeoplevelse – hvilket lige præcis gik ud over deres evne til at få stamkunder og kunder via anbefalinger.

Derfor udvidede vi vores teknologi til opkaldssporing med et CRM-system specifikt til håndværkere. Den største udfordring var, at håndværkere ikke har tid til at taste data ind i et CRM-system. Og uden data er et CRM-system intet værd.

Derfor vidste vi, at vores CRM-system skulle opsamle al ind- og udgående kommunikation helt automatisk.

Indrømmet: Det var en stor udfordring. Men vi gjorde det alligevel.

Et spritnyt CRM system KUN til håndværkere

I starten af 2017 var første version af Maguru CRM færdigt. Systemet indeholdt opsamling af opkald og integrationer til alle e-mailservere.

Resultatet var en tidslinje, hvor al kommunikation var samlet kronologisk, så håndværkeren kunne finde hoved og hale i kommunikationen med kunden – og på den måde levere en bedre service.

Vi var dog ikke færdige endnu.

Målet var at give håndværkerens kunde en endnu bedre kundeoplevelse.

I 2018 lancerede vi Min Håndværker-appen, hvor vi gjorde kommunikationen mellem håndværkeren og kunden tilgængelig for kunden.

Det betød, at vi kunne forbedre kundens oplevelse – og samtidig gøre det nemmere for kunden at kontakte håndværkeren igen.

Dermed lever vi op til vores mission om at give dig flere kunder, der kommer igen – og anbefaler dig til andre.

Få en snak

Udfyld formularen nedenfor, så ringer vi op til en uforpligtende snak.

    *

    *

    *